Nieuwsbrief 12 juli 2024

09-07-2024
Het team van obs De Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend.
Brief van ons CvB over bekostiging en smartphones
In de bijlage vindt u een brief van ons bestuur. Daarin informeren ze u over bekostiging van de scholen en de uitwerking daarvan voor het komende schooljaar. Tevens leest u daarin over de nieuwe landelijke maatregel met betrekking tot het niet meer mogen gebruiken van mobiele telefoons, smartwatches en tablets in het PO.

Rectificatie studiedag
In de nieuwsbrief van 28 juni staat er per abuis op 14 oktober een studiedag vermeld. Dat moet 21 oktober zijn.

De Open Bak 2024
Alle groepen verzorgen ieder jaar een spetterend optreden en zo gaan we dansend en zingend het schooljaar uit!!
U bent hierbij van harte welkom om te komen kijken.
De kinderen nemen plaats in de bak. U kunt plaats nemen rondom de bak.
Wij verzoeken u vanwege privacyafspraken niet te filmen of foto's te maken.

We hebben er zin in!!!

Tot vrijdag

Uitwapperen groepen 8
Op woensdag 17 juli nemen we op onze traditionele manier afscheid van onze groep 8 leerlingen. Zij zullen rond 10.30 uur uitgewapperd worden door de rest van de school. Ouders mogen hun kinderen achter het hek opwachten.

Afscheid collega's
Zoals u heeft kunnen lezen nemen we ook helaas afscheid van enkele collega's: juf Katja, juf Shannon en meester Wout. Ook juf Katja zal uitgewapperd worden op woensdag. Uiteraard blijven zij nog wel tot einde van de week bij ons.

Zomervakantie
Vrijdag 19 juli is onze laatste (halve) schooldag van dit schooljaar.  's Ochtends eerst nog de Open Bak en om 12.30 uur begint voor alle kinderen de zomervakantie.

PURVAK
In de zomervakantie zijn er weer allemaal activiteiten voor de kinderen tijdens Purvak.
zie ook:
Spurd:  www.spurd.nl/purvak
Wherelant:  www.wherelant.nl/projecten/purvak
De Techloods: www.stowaterland.nl/techniekloods

PurVakZomerVakantie2024.jpg

TEch Loods zomer 2024 (1).jpg

Muziekschool Waterland
De muziekschool Waterland biedt ook tal van naschoolse programma aan waarbij kinderen zich muzikaal verder kunnen ontwikkelen.
Zie voor het aanbod en aanmelding de flyer in de bijlage.

Ik vind het fijn hoe de juf uitlegt en hoe je op school behandeld wordt en dat ze er alles aan doen dat je het leuk hebt op school".

"Je kan goed leren en er zijn leuke klassen en gewoon een leuke school".