Nieuwsbrief 5 juli 2024

05-07-2024
Het team van obs De Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend.
Bericht OPSPOOR verbeterproces en gebruik mobiele telefoons
Hierbij vindt u een link naar de website van onze stichting OPSPOOR. Op de website vindt u informatie over het verbeterproces dat wordt uitgevoerd en het verbod op gebruik van smartphones etc. per schooljaar 2024-2025 in het basisonderwijs.
Klik hier

Op tijd op school
Helaas signaleren we dat er een toename is van kinderen die te laat op school komen/worden gebracht.
Dit verstoort het onderwijsproces voor zowel de groep als uw kind.
We zullen ook in deze laatste weken hierop  toezien en te laat komen wordt geregistreerd.

Afbeelding van WhatsApp op 2024-07-04 om 10.55.55_a33a2578.jpg
Gevonden voorwerpen

Er blijven regelmatig kledingstukken e.d. op school liggen. Spullen die niet worden opgehaald doen we na verloop van tijd weg.
U kunt aankomende week nog kijken of hier spullen van uw kind bij zijn. Daarna doen we spullen weg.

Meubilair
Wij hebben van onze oude meubilair nog wat leerlingsetjes en volwassen bureaus over. Mocht u belangstelling hebben hiervoor meldt u dan bij onze conciërge René of bij de directie.

Purvak in de zomervakantie
In de schoolvakanties zorgen Cultuurhuis Wherelant, Spurd, Clup Welzijn, H20, Sterk TechniekLoods en Bibliotheek Waterland voor leuke sportieve en creatieve activiteiten voor kinderen en jongeren.

Deze zomer organiseert Cultuurhuis Wherelant PurVak op twee locaties:  19, 20 en 21 augustus in de Techniekloods en op 27,28 en 29 augustus bij Cultuurhuis Wherelant.
In de Techniekloods kunnen kinderen onder begeleiding van docenten van Cultuurhuis Wherelant hun eigen uitvindingen met verschillende technische apparaten zelf vormgeven. Bij Cultuurhuis Wherelant zijn er weer allerlei creatieve workshops.

De workshops zijn allemaal gratis! Voor de Techniekloods is aanmelden noodzakelijk, bij Cultuurhuis Wherelant hoeft dat niet.
Alle informatie over ons programma is te vinden op: https://wherelant.nl/projecten/purvak/

image00023.jpeg techniekclub06.jpg image00029.jpeg