Nieuwsbrief 20 mei 2022

16-05-2022
Beste ouder(s) en verzorger(s),

Het team van de Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend.
Beleefavond
Voor de meivakantie hebben we al aangekondigd dat we iets gaan organiseren voor u als ouders. De datum is vastgesteld op vrijdagavond 17 juni.
Houdt u die avond dus alvast vrij. Binnenkort ontvangt u een uitnodiging.

Broertjes en zusjes
De inschrijvingen voor de kleutergroepen stromen op dit moment binnen. Indien u nog een broertje of zusje heeft dat komend schooljaar 4 wordt, wilt u hem/haar dan z.s.m. inschrijven? Dan kunnen we ook zorgen voor een plekje in één van kleutergroepen.
Blink
De afgelopen periode hebben we u laten weten dat we de methodes  Blink Lezen en Blink Wereld aan het uitproberen zijn. Wij zijn hiervan zo enthousiast geworden dat we hebben besloten om hier volgend jaar mee te starten. Tijdens de avond die we organiseren in juni krijgt u de gelegenheid om hier meer te weten over te komen.....
Op tijd op school
We signaleren de laatste tijd dat er regelmatig kinderen na de schoolbel (8.30u) op school arriveren en/of worden gebracht. We willen u uitdrukkelijk verzoeken er voor te zorgen dat uw kind(eren) op tijd, dus vóór 8.30u op school zijn. Om 8.30u starten de lessen en kinderen die later arriveren storen het onderwijsproces en missen onderwijstijd.
Schoolvoetbal
Woensdag 11 mei deden de meiden van groep 4 en 6 mee aan het schoolvoetbaltoernooi bij vv Spartanen in Wognum. De eerste poulewedstrijd ging niet door, omdat de tegenstander zich had afgemeld. De meiden wonnen de tweede en derde poulewedstijd en vervolgens ook de kwartfinale. De halve finale was erg spannend, want het werd 2-2 en de wedstrijd werd uiteindelijk beslist door penalty's; 7-6 in het voordeel van de tegenstanders. Geen finale, maar wel een prachtige derde plaats door het winnen van de wedstrijd om de derde en vierde plaats. Gefeliciteerd meiden! schoolvoetbal.jpg
Vostok
Vorige week vrijdag hielden onze leerlingen die naar Vostok gaan een presentatieochtend in H20, waarin zij de projecten waaraan zij gewerkt hebben presenteerden.
Geselecteerde foto Geselecteerde foto

"Er zijn hele goede juffen en meesters die je ook vertrouwen en ze geven heel goed les, vooral mijn juffen".

"Goeie ideeën voor het werk, goede uitleg, het thema, bijna alles van deze school". "Het is een gezellige en leerzame school".