Extra bericht

26-01-2022
Wellicht heeft u de persconferentie van gisteravond gevolgd.
Daarin heeft u kunnen vernemen dat de quarantaine regels zijn versoepeld. Dat is voor de kinderen en het onderwijs goed nieuws.
Leerlingen in het po en v(s)o blijven alleen thuis als zij positief getest zijn op het coronavirus, ziek zijn of klachten hebben die kunnen wijzen op het coronavirus.
Uiteraard gelden de basismaatregelen nog steeds, afstand houden, handen wassen etc.. Tevens geldt het dragen van een mondkapje bij verplaatsen in school voor medewerkers en leerlingen vanaf groep 6.
Voor kinderen vanaf groep 6 blijft het dringend advies om regelmatig een zelftest te doen. We verstrekken 2 testen per week aan de leerlingen.

De ervaring leert dat kinderen over het algemeen weinig klachten ondervinden. Wat echter meespeelt, is dat de leerkrachten ondanks vaccinaties en boosters nog steeds ziek kunnen worden. In dat geval zal het vervangen van de leerkracht nog steeds problemen (kunnen) geven. Daar hebben we helaas afgelopen tijd regelmatig mee te maken gehad en ook en op dit moment speelt het. Er zijn op dit moment 2 leerkrachten in quarantaine(en ziek) en één medewerker net terug.

U heeft laten zien de maatregelen steeds serieus te nemen en voorzichtig en verstandig te handelen. We vertrouwen erop dat we samen op die manier het onderwijs zo goed en lang mogelijk kunnen blijven continueren.

Een verdere uitwerking van de versoepeling verwachten we in de loop van de week. Zodra wij meer informatie hebben zullen we u daarover informeren. Wij adviseren u bij twijfel contact op te nemen met de GGD

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Namens het team van obs de Nieuwe Wereld