Nieuwsbrief 17 september 2021

Het team van De Nieuwe Wereld wenst u een goed weekend

De schoolbibliotheek

Beste ouder/verzorger,

Van 6 t/m 17 oktober is het weer Kinderboekenweek. Tijdens de Kinderboekenweek organiseert Bruna de actie ‘Sparen voor je schoolbieb!’.

Lezen is een feestje. Bruna wil graag (voor)lezen stimuleren door samen met ouders en kinderen de schoolbibliotheek te vullen met fijne boeken. Want leesplezier begint op school én bij Bruna.

Zo werkt het: Koop tijdens de Kinderboekenweek (6 t/m 17 oktober 2021) een boek bij de Bruna-winkel en lever het bonnetje in op school. De school levert alle bonnen in bij Bruna en krijgt een tegoed voor 20% van het totaalbedrag van alle ingeleverde bonnen. Met dit tegoed kan onze school nieuwe boeken kopen voor de schoolbibliotheek. Hoe meer bonnen, hoe meer boeken. Iedereen kan meesparen! Spaar je mee? Inleveren van de bon kan t/m 10 november bij de juf of meester. Laten we er samen voor zorgen dat de kinderen nog meer leesplezier krijgen.

Met vriendelijke groet,

De Kinderboekenweek commissie

ATELIER NIEUWE WERELD

Atelier Nieuwe Wereld is het naschools kunstatelier van Cultuurhuis  Wherelant voor leerlingen van OBS Nieuwe Wereld.
Het atelier is even weggeweest, maar April Frankfort staat weer in de startblokken voor het aankomend herfstseizoen.

Van 30 september tot en met 23 december zal April van 14.45 tot 15.45 uur kinderen van 6 – 12 jaar in contact brengen met heel veel verschillende technieken.
April heeft een academische achtergrond waarin zij op een vrije manier werkt met heel veel verschillende materialen. Zij houdt erg van constructies maken die kunnen staan, liggen of hangen. En schilderen en tekenen? Dat natuurlijk ook. En klei? Ook dat. Kom het ontdekken op donderdagmiddag vanaf 30 september! De lessen vinden plaats in het Kunstlab lokaal.

Atelier Nieuwe Wereld is een cursus van Cultuurhuis Wherelant. U meld uw kind aan via de website www.wherelant.nl en met filter ‘jeugd’.
De cursus kost € 95,00. Mocht dit een probleem zijn dan kunt u gebruik maken van het Jeugd Sport- en Cultuurfonds. (zie flyer)
Voor informatie kunt u bellen met 0299-434777 of mailen: 0299-434777.

Muzieklessen
In de bijgevoegde flyers vindt u informatie over naschoolse muzieklessen.
Afgelopen donderdag hebben twee muziekdocenten al even een korte presentatie gegevens in groepen 6.
Op maandag 20 september is er een open repetitie bij wijkcentrum de Inval, Karekietpark 16, Purmerend. Tijdens deze repetitie kun je kennismaken met Watermusic. Ontdek de verschillende instrumenten, ontmoet de docenten en vraag ze de oren van het hoofd! Jullie zijn van harte welkom om 16.00 uur.
Ook voor deze lessen geldt dat u gebruik kunt maken van financiële ondersteuning van het Jeugdfonds voor Sport & Cultuur.(zie flyer)
Wijkkoor Weidevenne-noord
Vind je het leuk om met je vriendjes en vriendinnetjes te zingen? En zit je in groep 3 of 4? Meld je dan aan voor het wijkkoor! Onder leiding van professionele koordirigenten wordt toegewerkt naar een spetterend optreden aan het einde van het schooljaar! Kosten € 50,- .
Op donderdag 23 september is er een kennismakingsles van 15.40-16.05u  in het Piek gebouw van obs De Nieuwe Wereld o.l.v. juf Karen.
zie ook:  https://www.muziekschoolwaterland.nl/product/wijkkoor-weidevenne-noord/

"Er zijn hele goede juffen en meesters die je ook vertrouwen en ze geven heel goed les, vooral mijn juffen".

"Goeie ideeën voor het werk, goede uitleg, het thema, bijna alles van deze school". "Het is een gezellige en leerzame school".